söndag 22 september 2013

Hos Melody del 2

På lördag morgon (nåja förmiddag) vaknade jag upp fortfarande skittrött med en Melody som låg i sängen med mobilen framför ansiktet.

Det var sådant fantastiskt väder att jag trodde att sommaren var tillbaka. Molnen var vita och såg ut som små bomullstussar på himlen. Vi gick ut på balkongen och min trötthet gjorde att jag inte orkade bry mig om höjdskräcken utan lutade mig mot räcket och sög in den ändå ganska friska stadsluften.

Efter en frukost bestående av te och fetaostmackor drog vi ned och gjorde stan i någon timma. Och jag utbrast: "Det är ju inte så himla illa här!" Knäppte bilder på Norrköping.

Solen och fontänen bildade en liten fin regnbåge. Tyvärr syns det inte så mycket på bilden som jag hoppats.

Spårvagnen

När vi kom hem till Melody var vi lite osociala ett tag och satt med datorerna i knät. Vi båda bloggar ju... 

Efter ett tag var det dax för pastasallad som vi båda var fruktansvärt sugna på. Jag påminde om den gången då vi gjort pastasallad surprise. Vilket innebar att vi tog iprincip allt som fanns i Melodys kök och blandade till en sallad. Den fick sitt namn av att varje gång man tog en tugga blev en ny smak. Vi kom inte ens ihåg vad vi hade slängt i. Nåja.. vi enades om att denna gång så skulle vi ha något färre ingredienser.

Självklart måste det vara fetaost i. 

Salladen innehöll:
Pasta
Paprika
Stora vita bönor
Ruccolasallad
Majs
Fetaost
Avocado
Gröna oliver
Vinäger
Olivolja

Sen hade vi dressing gjord på créme fraiche och sweet chilisås, riven ost och dill på.

Sen satt vi i köket och pratade om mord och döden och andra allvarliga saker. Efter ett tag blev det för allvarligt och vi åt glass och gjorde skuggfigurer på väggen istället.

Bra brud. Ny näspiercing som hon köpte när vi var på stan.

Fotogenisk som få!

Sen knäppte Melody en bild på mig och här kan man se hur glad/trött/mysig jag var och kände mig i lånad tröja och allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar