söndag 29 september 2013

Igår: Kulturnatten

När jag haft monologföreställning på konstmuséet mötte jag upp min morfar och drog iväg på lite olika grejer. Vi gick omkring mycket och hade vilda diskussioner hurvida den nya hörsalsparken var ful eller inte. Hah! Han är så skojig, min lilla morfar.

Blått 

Rosa

 Vid klockan sju befann vi oss på Matteus kyrkogård för att lyssna på mina fina klasskompisar som skulle ha monologförreställning bland gravstenarna. Mycket stämningsfullt och vackert!

Efteråt blev det att göra stan med Sara. Vi hade sällskap med Samira en bit på vägen. 

Så fint 


Sara! Vi hade så himla roligt och gick omkring i armkrok fastän att det var folk överallt och jättesvårt att gå två i bredd nästan helatiden. Vi besökte konstmuséet där det fanns en jättehäftig utställning med några korvliknande kudd-saker som hängde från taket som blåstes upp och med lampor som blinkade här och där. Så var det rök i hela rummet och nästan kolsvart när de inte lyste från kuddarna. I början var det jätteobehagligt. (Ni som bor i Norrköping: Gå dit och kolla! Utställningen skulle vara kvar till Januari tror jag.)

Risbräcks-ätarn 

Sara knäppte en bild på mig också. Känner mig som ett dagisbarn i den här jackan. Den är lite stor och så. Men ack så skön den är!

Vid midnatt tog jag bussen hem tillsammans med mängder av andra Åbybor. Det var en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar