onsdag 19 februari 2014

Tillbakablick i bloggarkivet

Jag har suttit och bläddrat igenom mitt bloggarkiv för att minnas saker jag gjort och bilder jag tagit. Det är alltid roligt med en liten tillbakablick på saker som jag har gjort. Så här kommer en del av bilderna.

Sommarbild som jag inte har en minsta aning om var den är tagen. Detta är den största anledningen till att jag har bloggen. (förutom att jag tycker att det är kul) Jag vill minnas saker.

På en trappa i solskenet. Jag sitter och skalar potatis i en bunke, fotar blomkrukorna. Det är sommar och jag smsar med en kille, har på mig runda solglasögon helatiden, badar och åker iväg med familjen till bekantas landställe för att njuta varenda liten sekund av allt. Cykla barfota ned till sjön och hoppa i med huvudet först.

Så himla lycklig. Detta var antagligen i samband med att vi skulle börja med att repetera En midsommarnattsdröm i skolan. Samira och jag har som en liten tradition att vi går och köper bakelser och sitter på spiralen och fikar när det är något nytt spännande projekt på gång.

Tre fina vänner utanför matsalen i skolan. Från vänster: Fanny, Samira och Melody.  

En höstig helg åker jag med familjen till farmor och farfar. Där fotar jag två rosor ute på trappan. Solen lyser och man kan inte riktigt tro att det inom några månader kommer att bli minusgrader och vinterkapps-väder.

Svartvita instagrambilder som visar mer på det höstiga vädret.  

En natt när jag var ute och gick hade jag kamerastativet med mig. Det var ganska stjärnklart och jag ställde upp stativet mitt på vägen och riktade kameran upp mot himlen. Även om bilderna blev väldigt korniga tyckte jag att det blev ett rätt så lyckat försök. Nästa gång ska jag fota i RAW.

Ännu en såndär bild som jag inte har något minne alls av. Det enda jag kommer ihåg var att jag fotade små förjätmigej samma dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar