måndag 14 juli 2014

Kjol, klänning och byxor

Jag har faktiskt bättrat på min garderob ganska kraftigt på senaste tiden. Kjol, magtröja och maglinnen, byxor och klänningar. Blir numera ganska stressad av att gå omkring i affärer men här är i alla fall mina senaste nya klädgrejer.

Vet inte riktigt än vad jag tycker om denhär kjolen. Blommigt har ju aldrig riktigt varit min grej och dessutom är den ganska kort. Men gud vad bekvämt det är.

Jag har en ny favoritbutik: Indiska. Klänningarna därifrån skulle jag kunna bo i jämt ungefär. Denhär blåa med blommönster hade jag även på ettornas utsparksfest innan jag tog studenten. Fördelen med indiskas klänningar? De går till knäna (eller strax nedanför), de har oftast inte så djup urringning och de är så satans bekväma.

Underbart! 

Impulsköp kanske? Jag har aldrig riktigt förstått grejen med högmidjade byxor. Men nu gör jag det! Gud så bekväma dessa är. Bred resår i midjan och vida ben.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar