söndag 31 augusti 2014

Dendär balkongen i Örnsköldsvik




Jag står på en balkong i en främmande stad. Tittar ut i mörkret och på alla små prickar av lampor långt där borta. Andas in luften. Detta är precis som det ska vara. En lägenhet. En tjej och två killar som jag inte känner än. Vi ska bo ihop i ett år ungefär. Jag har sambos. Jag ska spela teater på dagarna. I lägenheten finns det diskmaskin och badkar. Jag kan inte riktigt smälta att det inte är skogen jag ser när jag tittar ut genom fönstret på morgonarna. Inte buss 430 som jag nästan missar varje morgon, utan en promenad på cirka en kvart som tar mig till skolan. Jag äter kikärtor och knäckebröd i mängder och dricker havredryck direkt ur förpackningen. Jag andas in frisk luft när jag står på balkongen. Jag står på dendär balkongen i Örnsköldsvik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar