söndag 13 oktober 2013

"Den där platsen där alla de underbara människorna finns."


"Jag torkar ögonen på tröjärmen, lyssnar på den där låten gång på gång.
Idag satt jag med huvudet mot en saknad kompis axel.
Idag tog jag en bra vän under armen och sa att allt skulle lösa sig för att jag visste att jag hade rätt.
Idag tvivlade jag själv på att det skulle funka. Jag orkar inte! JAG ORKAR VISST!
Idag skrattade jag för att hon sa något roligt! Hon är så toppen, och så säger hon att jag är bra. Jag förstår inte...
Jag trycker i mig en smörgås utan att blinka och dricker upp mitt redan kalla te.
Så fort jag lägger mig med huvudet på kudden försvinner jag bort i sömnen.
Jag är tillbaka där! Den där platsen där alla de underbara människorna finns.
För det känns lite som en jävla dröm. En jävla bra dröm faktiskt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar