fredag 14 februari 2014

"EN KRAM TiLL Nea"

Det är den fjortonde februari. Jag har plågat mina fötter med obekväma skor hela dagen. Lite småhaltande stapplar jag trött in genom ytterdörren när lillasyster kommer och låser upp åt mig. Ställer mig sedan på huk för att bända upp snörena. Ena hälen och båda mina stortår värker och jag ställer försiktigt ned min ryggsäck på golvet. Ja, då var det lov! Äntligen lite sovmorgon. Lillasyster har försvunnit in igen och jag tänker leende på att imorgon kommer ingen mobil väcka mig med argsinta signaler. Då dyker hon plötsligt upp i dörren igen. Avbryter mig i mina drömmar. "Jag har en sak till dig!" hennes röst är otålig och förväntansfull. Jag ser hur hon försöker att gömma någonting bakom sin rygg. Någonting rött. Hon sträcker fram handen med pappret mot mig och ler så att man ser den stora tanden som precis nyss växt fram i överkäken. Det är ett stort hjärta ritat på framsidan av kortet. Ett sådant hjärta som är lite snett och ojämt. Inuti finns text. I blyerts, stora och små bokstäver blandat och jag känner hur det hugger till i bröstet. "EN KRAM TiLL Nea"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar