torsdag 24 april 2014

Det finns saker som jag verkligen önskar att jag kunde skriva om


Det finns saker som jag verkligen önskar att jag kunde skriva om. Saker som tar så mycket plats att det inte får rum på ett papper eller i min blogg. Jag vill skriva om varenda människa jag träffar och allt runtomkring som jag ser. Om en liten nick med huvudet. Stolsben som skrapar mot golvet eller någons nervösa trummande med naglarna på en bordsskiva. Om dragningskraften mellan personer och om små detaljer som jag önskar att jag kunde fota. En såndär känsla jag har i magen när jag sitter på spårvagnen och ler lite för mig själv när hon som rabblar upp samtliga hållplatser på 3:an och 2:ans linje börjar om från början. Norr tull, resescentrum, rådhuset, hospitalsgatan, hörsalsparken, söder tull, gymnastikgatan, väster tull... Jag vill skriva ned allt det där. Jag vill skriva om allt men istället sitter jag med ett nytt pages-dokument uppe. Helt blankt, inte ett ord. Med tårar i ögonen och önskar att jag visste var jag skulle börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar