tisdag 3 februari 2015

Två dejter och ett snöigt Örnsköldsvik

Söndagkväll: Det blåste ute och jag drog på mig kappa och basker och vinterskor och halsduk. Jonathan fick för sig att vi skulle kolla om det fanns några bussar. Det gjorde det naturligtvis inte. 

 Vi pulsade i blåsten ner på stan och satte oss på ett fik. Utanför fönstret snöade det.

Han är lite galen ibland dendär snubben. Vi satt och fikade och pratade enda tills de stängde och då drog vi på oss alla vinterkläder och började pulsa hemåt igen.

 En liten hinderbana varje gång man ska gå över vägen.

Dethär vädret fick mig att skratta. Sa till Jonathan att jag nog aldrig sett så mycket snö förr i hela mitt liv.

Mysväder. Dock lite kallt för mina strumpbyxklädda ben. Kände att jag hade tur som tog kappan. 

"Hur ska det gå?" hann jag väl tänka några gånger. 

Herr Gårman/Här går man (eller här går man inte...) Jonte ville i alla fall försöka. 

Väl hemma utanför porten var han ganska snöig. 

Och det var jag också. 

Måndageftermiddag: Jag skickade iväg Lisa till gymmet och sen ställde jag mig för att laga kvällsmat.

Satans gott blev det och jag tjöt av lycka. 

Var så himla sugen på att laga något riktigt ambitiöst. Hemmagjord ost med champinjoner, zucchini och paprika och hel bulgur till. När Lisa kom hem åt vi en varsin portion och gjorde sen matlådor av resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar